Öğretmen İmajı

Geleneksel okullarda hiyerarşinin üst katmanlarında yer alan öğretmenler  orman okulunda yatay ilişkiye dayanan eğitim ortamında yer alır. Öğretmenin görevi öğrenciye, öğrenme yolculuğu sırasında yardım etmek olarak tanımlanmıştır. Çocukta var olan merak duygusunu sürekli besleyen ve her zaman “öğrenen” de olan eğitimci, insanlığın esenliğine katkı sağlayacak bireyler yetiştirmeyi hedeflerken çok yönlü eğitimi temel alır.

‘Bilge öğretmen, sizi kendi bilgelik evine davet etmek yerine kendi aklınızın sınırlarına ulaşmanız için rehberlik yapar.’ Halil Cibran

Eğitimde asıl öğretmen ‘doğa’ ile işbirliği yapar, çocuğun aktifliğinin esas olduğu aktif öğrenme yöntemleri kullanmak üzere tasarım mühendisi gibi günlük planını özgün şekilde tasarlar. Sadece bilgi veya olguları öğretmek yerine öğrencilerine bilgiyi nasıl işleyecekleri, çözümleyecekleri ve gerçek  yaşam koşullarında nasıl kullanacaklarını öğretmeyi hedefler. Tüm bunları yaparken çocuğun kalbine dokunmak önceliğidir.

“Çocuğun kalbini bana veriniz, ondan her şey yapabilirim.” J.H.Pestalozzi