Çocuk İmajı

Çocukların kendilerini ifade etme biçimleri ve yolları aynı değildir. Her birinin kendine özgü yolları vardır.

Klasik eğitim anlayışları sınıftaki çocukların tek dili olduğunu varsayar veya en fazla bir kaç dile odaklanır. Çocuğun kendi dilinin ne olduğu çok önemsenmez. Öğretmenin eğitimi sunma için seçtiği dil daha önemlidir.
Çocukların yüzlerce farklı düşünme biçimleri ve öğrenme yolları var olduğununun farkındayız ve biz bu 100 dili konuşmayı, eğitim sürecinde ve okul ikliminde yaşamayı hedefliyoruz.

“Çocuğun 100 Dili”

Bir çocuk 100′den ibarettir.
Bir çocuğun 100 lisanı,
100 eli,
100 fikri,
100 düşünme şekli,oynama şekli ve konuşma şekli vardır.
100 her zaman 100…
dinleme şekli,
sevme şeklidir;
şarkı söylemek ve anlamak için,
keşfetmek için…
100 zevk,
100 dünya
icat etmek için,
hayali kurulacak 100 dünya.
Bir çocuğun 100 lisanı vardır;
(ve yüzlerce yüzlerce dahası)
ama 99′unu çalıyorlar.
Okul ve bu kültür,
kafayla vücudu ayırıyor.
Onlar çocuğa:
elleri olmadan düşünmesini,
kafası olmadan yapmasını,
zevk almadan anlamasını,
sadece yılbaşlarında ve bayramlarda
sevip şükretmesini söylüyorlar.
Onlar çocuğa:
zaten orada olan bir dünyayı keşfetmesini söylüyorlar
ve geri kalan 99unu çalıyorlar.
Onlar çocuğa:
iş ve oyunun,
gerçek ve fantezinin,
bilim ve hayal etmenin,
yerin ve göğün,
sebep ve rüyanın
birbirine ait olmadığını söylüyorlar.
Ve onlar çocuğa
100′ün orada olmadığını söylüyorlar.
Çocuk onlara:
İmkansız, 100 işte orada! diyor.

Loris Malaguzzi / Reggio Yönteminin Kurucusu