Anaokulu

“Burası çocukların doğadaki bir bitki gibi özgürce büyüyebilecekleri bir bahçe olmalı” Froebel

Orman anaokulu:

36/42 ay öğrenciler için Fındık Grubu, 42/48 ay Meşe Palamutu Grubu, 48/60 ay Cevizler Grubu ve 60/72 ay Kozalaklar Grubundan oluşan 4 sınıftan oluşur. Her bir sınıf maximum 20 kişi olup bir sınıf öğretmeni ve bir destek öğretmenden oluşur. Her bir sınıf anaokulu kampüsünde bağımısız olarak konumlandırılmıştır.

Üç yıllık anaokulu programı bir bitkiye benzer: anaokulunun ilk yıllarında tohumlar ekilir ve beslenir; son yılda, bitki tamamen çiçek açar ve gelişir. 36 aydan başlayıp 72 aya kadar devam eden programda  oyun temelli ve eklektik yaklaşım benimsenir

Çocuklar okulda ve daha sonraki yaşamlarında başarılı olmak için ihtiyaç duyacakları becerileri geliştirmek için telaşsız bir zamana sahiptir.

Dünyanın bu küçük parçasında ağaçlara tırmanmak, su birikintilerinde zıplamak, kirlenmek, keşfetmek, mutluluktan bağırmak, kaymak, çamurdan kek yapmak, yağmurda oynamak, folluktan yumurta almak, su borularından proje yapmak günlük akış içerisinde çocukların yaşadıklarından bir kaçıdır…Ceplerinden plastik oyuncaklar yerine ormanokulunun bahçesinde buldukları doğadan sürprizler çıkar, en yakın arkadaşları doğa en sevdikleri oyuncak doğanın onlar için sunduklarıdır…bahçedeki harnup ağacı gibi..

Anaokulu programları, sağlıklı bedenlerin, yaratıcı oyunların ve hayal gücünün gelişimini teşvik eden pratik uygulamalı etkinlikler ve ortamlar sağlamaya odaklanır. Program, çocuklara ve ailelere sıcak ve besleyici bir deneyim sunar.

Okul içinde ve açık hava dersliklerinde drama, müzik ve ingilizce uygulamaları, şarkılar ve türkçe dil etkinlikleri için çember zamanı, okula komşu olan ormanda gerçekleştirdiğimiz orman okulu pedagojik uygulamaları, disiplinlerarası (reggio, waldorf, montessori) ilhamlı etkinlikler, oyunlar, resim, hikaye anlatımı çocukların rutinler arasındadır.

Ormanokullular öğrenirken tüm duyularını kullandıkları, deneyimsel öğrenme sürecinde tüm etkinlikleri sevinç duygusuyla yaşar, ancak her biri iyi motor becerileri, el-göz koordinasyonu, bilişsel, sosyal ve dil alanı dahil olmak üzere gelişir.

Orman anaokulunun son yılı, çocuklar için tanıdık bir ortamda örnek oluşturarak liderlik kapasiteleri ve sorumluluk duygusu geliştirme fırsatları sunar.
Her çocuğun kapsamlı bir birinci sınıf hazırlık değerlendirmesi 2. dönem yapılır.

Oyun temelli okula girişin ödülleri, çocuklar birinci sınıfa girdiğinde ve sınıflar arasında akademik yolculuğa başladığında görünür hale gelir. Çocuklar artık harf, sayı, yazı ve aritmetik dünyalarını keşfetmek için görsel, işitsel ve kinestetik hazırlığa sahiptirler.