Merak Edilenler

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Orman okulunda hangi kademelerde eğitim öğretim yapılmaktadır?

Orman anaokulu:

36/42 ay öğrenciler için Fındık Grubu, 42/48 ay Meşe Palamutu Grubu, 48/60 ay Cevizler Grubu ve 60/72 ay Kozalaklar Grubundan oluşan 4 sınıftan oluşur. Her bir sınıf maximum 20 kişi olup bir sınıf öğretmeni ve bir destek öğretmenden oluşur.

Orman ilkokulu 1. sınıfta başlar 4. sınıfta sonlanır. Her şubeden 1 sınıfımız olup mevcut 20 kişi ile sınırlıdır. Sınıf öğretmeni 4 sene boyunca öğrencilerimizin  öğrenme yolculuklarına eşlik eder.

Orman ortaokulu 5. sınıftan başlar 8. sınıfta sonlanır. Her şubeden 1 sınıfımız olup mevcut 20 kişi ile sınırlıdır. Ortaokulda derslik usulü dersler yapılmakta olup öğrenciler derslere göre sınıflara gitmektedir. Ortaokul sürecinde öğrencilerimize 5. sınıftan itibaren  LGS sınav sürecine hazırlayan, etütlerle destekleyen alanında tecrübeli öğretmenlerimiz eşlik etmektedir

 

 

Orman okulunda MEB müfredatını uygulanıyor mu?

Okulumuz MEB’e bağlı olup, okulumuzda Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlemiş olduğu müfredat doğrultusunda eğitim öğretim yapılmaktadır.

 

Yabancı dil eğitimi var mı?

Dünya vatandaşı olmanın birinci koşulu yabancı dildeki yetkinliktir. Dünya insanı yetiştirmeyi hedefleyen okulumuzda güçlü ve yapılandırılmış bir yabancı dil programına yer verilir. Öğretmenlerimiz native speaker olup İngilizce öğretmenliği lisans bölümü mezunudurlar.

 

Orman okulunun giyim kuralları var mı?

Okulumuz da her çocuğun özgün olduğunu ve kendini ifade etme özgürlüğü olduğunu kabul ediyoruz. Bu nedenle okulumuzun orman okulu olması sebebiyle belirlenen standartlar çerçevesinde çocuklar serbest kıyafet ile okula gelirler.

 

 

Okul Saatleri?

Orman okulu 07:45 / 17:00 aralığında açıktır. Eğitim 09.00’da başlar, 16.00’da sona erer. Okulumuz MEB’e bağlı olduğu için MEB akademik takvimi uygulanır.

 

Orman okulunda servis var mı?

Evet, servis hizmetimiz bulunmaktadır. Okulumuz Mersin merkeze 20 dakika uzaklıkta olup servis süreleri mesafeye göre en fazla 1 saat sürmektedir.

Dersler nerede yapılıyor?

İlkokul ve ortaokul öğrencileri ana binada, branş derslerinde binadan bağımsız kampüs içinde bulunan dersliklerde ve açık hava dersliklerinde derslerini yaparlar.

Anaokulu öğrencileri anaokulu kampüsünde bulunan bağımsız sınıflarında, branş dersliklerinde ve bahçede derslerini yaparlar.

“Okul sadece dört yanı duvarla çevrili, tepesinde dam olan yer değildir. Okul her yerdir. Sırasında bir orman, sırasında dağ başı. Öğrenmenin, bilginin var olduğu her yer okuldur.”  

Doğa, bir açık hava dersliği ve kendi başına da bir okuldur.

Rehberlik?

Okulumuzda Öğrenci-Okul-Veli üçgeninin en sağlıklı biçimde işleyebilmesi için ekibimizde uzman psikoloğumuz yer almaktadır. Kendisi çocuklarımızla yakın ilişki içinde (ders saati sınıfta ya da tenefüste ya da mutfakta…..rehber öğretmenimiz her yerde) olup çocukların kişisel gelişimlerine paralel olarak velilerimizle ve öğretmenlerimizle iletişim içindedir ve okulumuzda uyguladığımız eğitim sisteminin en önemli unsurlarından biridir.

 

 

Orman okulunda yemekler nerede hazırlanıyor?

Okulda yemekler ana binada bulunan mutfağımızda  profosyonel aşçılarımız tarafından ev yemeği lezzetinde hazırlanmaktadır. Ürünlerimiz Metro Market’ten tedarik edilir. Yoğurt okulda hazırlanır.  Çilek ve şeftali  marmelatı, domates konserve, barbunya ve bezelye yazdan hazırlanır. Kapalı ürün kullanılmamasına, doğal ve mevsiminde beslenmeye özen gösterilir.

Orman okuluna giden çocuklar, diğer çocuklara göre akademik anlamda ne gibi farklılıklar gösterir?

Yeni araştırmalara göre dış mekan eğitimi, çocukların akademik performansını ve gelişimini  arttırıyor.

Bilim insanları orman okulun devam eden çocukların daha meşgul olmalarına, özenli olmalarına, kendilerini motive etmelerine ve disiplinli olmalarına dikkat çekiyor. Yapılan araştırmalar sonucu elde edilen güçlü kanıtlar doğa çocuklarda dikkati toparlar, stresi azaltır; öz disiplini arttırır; fiziksel aktivite ve zindeliği arttırır; ve öğrencinin kendine motivasyonunu, eğlencesini ve katılımını teşvik eder. Ve bunların hepsinin öğrenmeyi iyileştirdiği kanıtlanmıştır.

Orman okulunda teknolojinin yeri?

Ormanokulu  eğitimcileri öğrencilerin birbirleriyle,  öğretmenleriyle ve doğayla etkileşime girmelerinin ve gerçek materyallerle çalışmanın elektronik medya ile etkileşime girmekten çok daha önemli olduğuna inanıyor. Bunun yanında fikir dünyasını keşfederek, sanat, müzik, felsefe, spor, bilişim dersleri ve pratik yaşam etkinliklerine katılarak, çocuklar gerçek dünyadaki becerilerine güvenirler, sağlıklı ve sağlam bedenlere, dengeli ve iyi bütünleşmiş beyinlere sahip olurlar.

(Bütünleşme, beynin dış dünya ile bağlantısını, iç dünya bağlantısı ile bir araya getirerek daha kapsamlı ve daha sağlıklı sonuçlar ortaya koyan bir karar çıktısına ulaşılmasını sağlamaktadır.)

 

Orman okulu nedir?

Orman Okulu hareketi ilk kez 1950’lerde İskandinavya’da ortaya çıkmıştır ve aşamalı olarak Avrupa’da ve Birleşik Krallıkta yayılmıştır (O’Brien & Murray, 2007). Sonraları Kanada, ABD ve Japonya’da kabul edilen bu yaklaşım (Sobel 2014) ve şimdi Yeni Zelanda ve Avustralya’daki doğa eğitimi girişimlerini etkilemektedir (Elliott & Chancellor 2014).

Orman okulları, çocukların doğal yaşamla kuvvetli bir bağ kurmasını desteklemek amacıyla, bir seferlik ya da arada sırada ziyaret edilen bir okuldan ziyade devam eden dönemleri olan, ormanlık alanda ya da doğal bir çevrede kurulu uzun süreli oluşumlardır. Öğrenen merkezli bir yaklaşım benimseyen orman okulları, esnek, kendine güvenli, bağımsız ve yaratıcı öğrencileri teşvik ederek, okul bünyesindeki herkesin bütüncül gelişimini desteklemeyi hedefler. (Forest School Association, 2007; Knight, 2009)

https://www.youtube.com/watch?v=Dhas9OEc1Lk&fbclid=IwAR1VeMnvWSaglazbUoW8V4Sv8x58POYUmRHwPMwgn40_35MT2Ckqs11GM1g

           What nature teaches children | Nilda Cosco | TEDx

Orman Okulu çocuğun geleceği için önemli midir?

Orman Okullarında öğrenilen beceriler bir çocuğun geleceği için önemlidir, çünkü ilgi odaklı programı, sorgulamaya dayalı öğretme tarzı, sosyal ve duygusal gelişime verdiği önem sayesinde çocuğa hayat boyu lazım olacak beceriler kazandırır: Bu model sayesinde, daha iyi bir problem çözme becerisi ve daha yüksek seviyede eleştirel düşünce gelişir. Ayrıca, öğrenmeye duyulan heyecan teşvik edilir ve öğrenme isteğinin muhafaza edilmesi sağlanır. Çocuklara problemi NASIL çözecekleri öğretilir, cevabın NE olduğu değil. Bu da yaratıcılığı artırır, çocuğu risk almaya teşvik eder ve bunun sonucunda da çocuk akran iletişiminde daha iyidir, duygusal olarak daha dirençlidir, daha az gerilim ve hayal kırıklığı yaşar, daha sebatkârdır ve sınıf arkadaşlarıyla daha işbirlikçi bir yaklaşım sergiler. Kazanılan bu kişilik özellikleri ise ömürlüktür.

Orman okulu çocukları standart okullara devam etmesi durumunda uyum problemi yaşar mı?

Aksine her gün değişen doğada çocukların birçok değişkene maruz kalması, çocukların beyin plastisitesini geliştirirken farklı durumlara adaptasyonunu kolaylaştırır.  Ormanokullular,  güçlü kişilik özellikleri nedeni ile değişen koşullara kolay uyum sağlarlar.

Günümüzde anne babalar fazlaca titiz, çocuklarının yaralanacağından korkanlar var mı?

Evet, aşırı korumacı aileler çocuklarının kendi limitlerini öğrenebilme şansını ve kendi başlarına zor bir işin üstesinden gelerek yaşayacakları gururu ve dolayısıyla özgüvenlerini ellerinden alıyorlar.

Çocuklara limitlerini öğrenebilmeleri için fırsat tanınıyor. Tüm risklere karşı sürekli korunur halde olurlarsa limitlerini asla öğrenemezler. Aslında iç mekânlar çocuklar için birçok tehlikeyle dolu; fakat ne yazık ki dışarıya göre daha fazla yalıtılmış ve güvenli olarak algılanıyorlar. Zamanlarının çoğunu bina içlerinde geçiren çocuklar dışarıya oynamaya çıktıklarında çok daha kolay yaralanıyorlar çünkü tam olarak nasıl düşeceklerini bile öğrenememiş, en önemlisi kendilerini keşfedememiş oluyorlar.

Aslında amacımız her bireyin hayatları boyunca kendi güvenliğini sağlayabilecek kişisel donanıma sahip olması. Ormanokullular,  yaşadıkları doğal ortam ve edinilen tecrübeler sayesinde  riskleri iyi değerlendirip risk yönetimi yapabilir, faydalı ve zararlı riskleri ayırt edebilme özelliğine kavuşur.

Doğada aklımıza gelemeyecek kadar çok sayıdaki uyarıcı bulunur. Bu uyarıcılar çocukların duyusal zenginliğini arttırırken, sezgilerini dinlemeyi öğretir. Edinilen hiper farkındalık ile sezgileri güçlenen çocuk, içgüdüsel bir güven kazanırken gerçek hayatta karşılarına çıkabilecek tehlikeleri önceden hissetme ve fark etme yetisine sahip olur.

Açık hava egitimlerinin çocukların akademik başarısı üzerinde etkisi nelerdir?

Esnek ortamlar, öğretmenlerin çocukların ilgi alanlarına daha duyarlı olmasını sağlar ve onları bilgiyi çocuklarla  birlikte inşa ederken özgür kılar.

Çocukların öğrendiği şey, öğretilen şeyin otomatik sonucu olarak değil, çocukların kendi edimlerinden kaynaklanır.

Ders aralarında açık havada serbest oyun, çocukların ruh ve beden sağlığını güçlendirip öğrenme süreçlerini pekiştirir.

Araştırmalar açık havada ışığın, bağışıklık sistemimiz için hayati önem taşıyan ve biyolojik saatimizi ayarlayan, beynin bir parçası olan epifiz bezini uyararak mutlu olmamızı sağladığını gösteriyor. Açık havada ışık, vitamin D sentezi sağlayan etkisiyle öğrenmeyi ve üretkenliği arttırıyor.

Orman okulu neden çocugum için iyi bir seçimdir?

Orman okulları,  geleneksel deneyime bir alternatif sunarak çocuklara eşsiz, destekleyici ve ilham verici bir ortamda temel sosyal-duygusal ve akademik becerilerini geliştirme fırsatı verir.

Çocukların orman okulu programlarında yaşadıkları açık uçlu deneyimler, modern dünyamız için gerekli olan yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirmelerini sağlar.

Öğrenmekten zevk alan, heyecan duyan, meraklı, araştırmacı, gözlem yapan, çözümler üretebilen, doğa ve diğer tüm zeka alanlarını aktif şekilde kullanabilen, daha sağlıklı, yaratıcı, stressiz, mutlu, çevre ve doğaya önem veren çocuklar yetiştirebilmek için hem eğitimcilerin, hem anne ve babaların çocukları doğayla buluşturması ve doğayla bağ kurmalarını sağlaması gerekmektedir.

Orman okulu çocukları duygusal zeka gelişimini nasıl sağlar?

Orman okulu çocukları tartışma, sosyalleşme, takım oluşturma ve arkadaşlık kurma konularında da daha başarılı oluyorlar. Ormanokullular sürdürülebilirliği ve doğadaki döngüyü yaşarken onunla simbiyotik ilişkilerini yeniden kurarlar.

Orman Anaokuluna devam eden çocuklar normal anaokuluna giden çocuklardan daha mı zeki?

Daha zeki olmaları gerekmez, sadece problem çözme becerileri ve eleştirel düşünme yeteneklerinin bozulmamış olması, ayrıca öğrenme heyecanları sayesinde bir şey öğrenme konusunda daha rahattırlar ve Almanya’da yapılan araştırmalara göre testlerde yoğun bir erken akademik programa katılmış çocuklardan daha iyi performans sergilerler. Aynı zamanda, Orman Okulunda çocuklar daha iyi sosyal becerilere sahip, duygusal olarak daha dirençli ve daha azimli olma eğilimindedir.

Orman okulu öğrencilerinin temel karakteristik özellikleri nelerdir?

  • girisimci
  • esnek
  • bağımsız
  • planlı
  • ileriye bakan
  • zamanı yöneten
  • sorumululuk alan
  • dirençli
  • yılmaz
  • uyum yeteneğine sahip
  • toplum ve çevre bilinci yüksek